Small Cute Purple Pointer

Östersundscupen 2010

Äntligen hemma efter en lång helg. I fredags klockan 10.00 så gick bussen från Storsjö mot Östersund med 4 tränare och ungefär 40 små gymnaster. Plus Pelin. Det blev en lång bussresa för när vi väl kommer fram så är det ingen som har kommit till hallen så vi får stå och vänta i 2 h på tills vi får reda på vart vårt boende är. En skola som vanligt. Så i en buss från 10.00 till 18.30 ungefär. Galet länge. Sedan blev de att dumpa packningen och gå och käka lite middag, sen vidare till förträningen. Dock så kom våra gymnaster fram till att de skulle dricka kaffe med 4 kg socker i så de skulle orka med förträningen... De resulterade i en lång natt.. ¨Jag, Pelin och Mallan delade på en luftmadrass, mycket mysigt! Lördag morgon så startade tävlingen efter nån timmas förträning. Dock så fick vi lägga in ett nytt varv på trampett för reglerna stod hemskt otydligt i dommarunderlagen. Lite galet men flickorna klarade de bara bra. Vi började med att hoppa trampett. Första varvet gick bra, andra varvet var volt, där hade vi flera pass, en kullerbytta, överratation osv, inte så bra alltså. Vi fick även passningavdrag, ej ingripande vid fara av skada. My bad. Jag och Malin tog oss ett litet snack med brudarna om att de skulle skärpa sig osv, efter mycket "lallande och trams". Vi kände även att vi fick lov att hota de lite att vi skulle sluta om de inte skärpte sig, lite tråkigt sådär i mitten på en tävling. Men de behövdes! Efter det så blev de en stor förbättring. Vi fick 7.9 på hopp, 7.9 på fristående och 8.4 på tumbling. Mycket bra. Vi vann även grenseger i Fristående och kom på andra plats av 14 lag i klass blå. Helt ok! Jag är en mycket stolt tränare! C-truppen som tävlade i klass grön, vann i deras klass. Grattis till dom! Bussresan hem var jag nanting less, efter en helg full av väsen, i massa olika slag. Vi var hemma runt 22.00 på söndag kväll. Då njöt jag av tystnaden. Men vi hade en hemskt rolig kväll måste jag säga. Bra kämpat brudar.



Här är vi allihopa med våra medaljer och grensegrar! WOOOHO! Holmsundsgymnasterna forever in my heart. Dock så vill jag också tävla. Jag och Pelin planerar comeback, väntar bara på läkarna...




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: