Small Cute Purple Pointer

En underbar Stockholms resa!

Ja, de gick som de gick. Igår morse så for jag mamma och syster iväg till huvudstaden som sagt! Jag kommer aldrig förbi pipgrejen, den piper alltid på mig... Allt går bra, vi går till tågcentralen och hoppar på ett tåg till bromma. Allt går bra. Vi kliver av och ska nu hitta till hotellet. Vi har en karta och de ser ju nära ut. De första mamma säger är att hon vägrar fråga någon om vägen så vi far iväg på ett eget litet äventyr. Att ringa en taxi de nekades också direkt. Vi yrar på ungefär samma ställe i ungefär 50min, vi kom till en gränd på något sätt, där man inte fick vara tydligen, och där dom byggde om, så av hela jävla stockholm så lyckas vi ta oss till en gata där man inte får vara. Hemskt konstiga blickar fick vi... Mamma och Malin är oense men hur dom ska gå och skriker åt varandra. Själv så bestämde jag mig för att inte lägga mig i utan bara följa strömmen. Tillstlut så ger sig mamma och vi frågar en kvinna om vägen. När vi hittat till hotellet så märker vi att detta hotell såg man när man klev av tåget. Så de var ungefär 20m... Lämnar väskorna och går ner på stan. Så otroligt mycket folk och så otroligt störande med detta val, kan de bara bli av. Dessa människor som ska stå och skrika överallt i deras mickar... Ja, allt går bra. Jag och Mallan shoppar bössan av oss. Mamma köpte TVÅ tröjor. Haha! Fattar inte hur hon lyckas. Där när klockan närmade sig 18.00 så lessnade vi och gick tillbaka till hotellet. Då blev de samma visa igen. Vilken väg vi skulle ta. Alla skriker. Bara så vi är, i Rehn familjen...

Tydligen så skulle vi bo på Stockholms nyaste hotell, men jag tror de var lite för nytt för flickorna Rehn. Vi fattade ingenting. Börjar med att vi inte fattar hur man gör med hissen... Sen när vi tar oss in i lägenheten så förstår vi inte hur man startar lamprna. Trötta och slitna, allt var roligt kan jag säga. Första toabesöket var intressant. Börjar med att vi inte hittar toapapperet. För väggarna var svarta och papperet var tydligen också svart. Ja, håller med, vad hände? Sen när man ska torka händerna på papper som man kan dra ut ur en grej, som de brukar vara här hemma så går det inte att dra av papperet. Jag och Malin står säkert i 2 minuter och funderar över de här! Tillslut förstår vi att de är återvinningshandduk som man inte ska dra av, utan den drar in sig själv. Ja svårt att förklara, inte riktigt klart i mitt huvud heller. Sedan när jag ska gå och duscha så förstår jag inte hur man ska starta duschen... Så vi alla står där inne och funderar en lång stund.

Senare kom Nisse och Fanny till vårat rum och vi började kvällen med vindruvor och jordgubbar med dryck! Gott. Vid 22 tiden så kommer vi fram till att vi ska ta oss till en resturang, som tur va hade vi nu Nisse, som hittade. Efter maten satt vi kvar ett tag och Malin lyckades börja någonslags tävling där i baren. Det var en väldigt rolig och trevlig resa. Många skratt har vi fått oss!





Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: