Small Cute Purple Pointer

Riktigt less kan man ju bli...

Det är ett stort problem på Midgård just nu. Alla elever i mp1 har ju nyss fått välja våra profiler. Det finns 4 olika profiler. Foto, grafisk form, rörlig bild och text. Det är tydligen för få som har valt grafisk form och rörlig bild så de profilerna kan inte bli av. Lärarna har nu märkt ett problem att i valbara kurser där man kan välja foto, kommer inte de gå eftersom det är för många på foto redan och för få lärare. De elever som valt de profiler som inte kommer bli av är ocskå en aning förbannade, vilket jag helt och hållet förstår. Det hade jag ocskå varit men jag har valt foto bland 36 andra elever så jag känner mig ganska säker. Sen gick det runt något rykte om att de som valt foto bara valt det för att de låter som en chill linje osv. Så rektorn tog med sig några tvåor från varje profil och samlade alla mp1or idag. Det var så fult så de "tävlade" mot varandra. "graf är ju bara bra, sjukt roligt och blablabla" "foto är jätte svårt, sjukt svårt, tar mycket tid utanför skolan", "text är hur bra som helst, kan vara bra till alla skriftliga ämnen och sen i arbetslivet, och vi har inte lite långa genomgångar som alla andra profiler har" Det drabbar alla profiler eftersom alla jobbar med varandra i ett stort projekt i 2an, finns inte graf då så går det inte att göra. 

Snacka om att klanka ner på foto, sedan så tas det upp att det är elever som funderar på att byta till grafisk form, från foto, då säger rektorn att det kanske inte skulle gå, eftersom valmodulen är stängd. VAFAN hade vi denna genomgång om alla olika profiler då? Shysst att sitta och snacka om graf hur jävla bra det är om inte går att göra något åt det. Elever ska i alla fall fundera över ett omval på lovet. Jag tänker inte byta. Hur dåligt dom fick foto att låta. Jag lovar det inte ens var fotoelever som pratade om profilen, lovar rektorn tagit in några andra elever och typ mutat dom... hm.

Skrev i alla fall ett referat prov idag, ooooh hoppas det gick bra!




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: