Small Cute Purple Pointer

ARBETSDAG NR 2 PÅ BILDVISION

Idag har jag känt att jag har blivit smartare, dummare, mer inlärd, mindre inlärd, mer förstående, mycket mindre förstående. Det har varit en dag med många dalar och berg. Stora som små. Vi började dagen med att åka till en förskola där det skulle tas skolfotografering. Jätte svårt på små barn kan jag säga. Sedan har vi fått kolla på lite bilder, jag känner att jag saknar min blixt för tillfället. Göran försöker övertala mig om att en blixt är en fotografs väldigt bra vän. Jag håller inte riktigt med än. Jag är jätte trött, "jobbat från kl 8.00 till kl 16.00 det är ju as länge? Tur att jag har min praktikant Stina med mig. Känns bra, för då är det inte bara jag som är trött, vill hem, förstår ingenting, eller frågar dumma frågor. Känns bra att vi är två om den punkten. Även att hon inte pratar Gotländska. 

Lärdom nummer 1 idag. Det är inte kameran som ska ta bilden det är du!
Lärdom nummer 2 idag. Allt förutom teleobjektiv suger när man ska ta porträttbilder.
Lärdom nummer 3 idag. Om du inte kan din kamera tekniskt bra så kommer du aldrig att bli en fotograf utan en (Görans ord) bildtagar/hobbyfotograf. 

Allt låter ännu konstigare på Gotländska...




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: