Small Cute Purple Pointer

Azorerna

 
  
 (Mobilbilder)
 
Den första oktober reste jag och bästa Jenny till Portugal, azorerna. När vi åkte hade vi egentligen inte någon aning om vart vi skulle, vi hade endast läst kort fakta om ön på internet. Vi hade ingen aning om vad det skulle vara för väder eller vad vi ens skulle göra här. Det enda vi visste när vi bokade resan var att vi ville se något nytt! Resan hit tog en evighet, vi reste nästan i 17h sammanlagt. Men den långa resan med många timmars väntan var värt det. När vi kom hit till den så kallade gröna ön, blev vi helt chockerade av hur fantastiskt vackert det är här, och hittills har vi bara sett en liten del av ön. 
 
Vi har planer på att göra en massa saker. Vi ska åka på val och delfinsafari, då man åker ut i en 12 manna gummibåt i tre timmar och förhoppningsvis får se några marina djur. Vi har även kontakt med en snubbe som vi ska ta surflektioner hos. Vårt hotell är även mitt i djungeln, så vi vill åka in till Porta Delgada som är det största centrumområdet/staden av ön. Vi vill även åka till Lagua som är ett ställe lite närmare vårt hotell. Eftersom detta är en vulkanö så finns det olika varma källor, det är också något vi ska prova på innan vi åker hem. De varma källorna skulle vara runt 40 grader och färgade av mineraler. Vi måste också hoppa i vattenfall. Ja som ni ser har vi massa planerat. Vi har gått in till Vila Franca do Campo som är ett område 3,5 km uppför från vårt hotell. Där letade vi en supermarket i ca två timmar, när vi hittade den kom vi fram till att vi redan gått förbi den.
 
Jag har dock blivit sjuk... Är snorig och hostar dygnet runt. Har även sjukt ont i mina fötter sen vi promenerade 1 mil i letandet av en supermarket. Kan knappt gå på dom.. 
 
Vädret är väldigt underligt här. Under blå himmel och solsken så kan det helt plötsligt spöregna i ca 1 min, sen är det sol igen. Jag och Jenny har inte riktigt förstått oss på det här än. Vart riktigt regnet kommer ifrån om det inte är några moln ovanför oss...




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: