Small Cute Purple Pointer

Jag hänger på Gotlands gator och torg, stortrivs

Jag tog mig två flyg till Gotland igår. Det var lite småspännande, första gången jag flygit själv. Men det gick oväntat bra. De vill säga att jag inte tappade bort mig, passet eller boardingkortet. Här på Gotland bor jag hos mina kusiner och moster och jag praktiserar på ett ställe som heter bildvision. Det var första dagen idag och det var ganska roligt. Helt sjukt vad jag älskar detta yrke. Det var en annan tjej där som är lika gammal som mig, hon heter Stina och ska praktisera i två veckor hon också. Det kändes roligt, så behövde man inte vara där själv. Vi for ut på ett företag som hette L.H larssons måleri, tror jag. Det första vi gjorde idag när vi började. Där skulle vi fotografera miljön. Detaljer som stora yter. Fick en genomgång om allt möjligt, med blixtrar och lampor, lampsättning, ljusmätare. Sedan var det slut för dagen.

Lärdom 1 för dagen. Fotografera efter vad kunden vill ha. Fråga specifikt efter vad det slutgiltiga målet ska vara
Lärdom 2 för dagen. Hur lightroom fungrerar och furdelarna.
Lärdom 3 för dagen. Hur man använder sig av en ljusmätare. 

Jag tycker om att vara här på Gotland. För det första så saknar jag mina kusiner väldigt mycket när jag är hemma, och jag tycker det är synd att vi inte spenderar mer tid med varandra. Gotland är också ett ganska mysigt ställe, det är inte alls som Umeå, Umeå suger för tillfället. Det är ganska skönt att komma bort från de vanliga dagsrutinerna och göra något annat för omväxling. Till exempel nu så cyklar jag till "jobbet", alltså slipper jag att åka buss vilket känns så oerhört skönt. Jag tycker även om hur det doftar här i Granvaldshuset, det doftar jätte gott. Men jag påminns bara om sommaren, eftersom jag bara har varit här under sommaren. Jag sover i en dubbelsäng och har hela mitt liv med mig känns det som. Första dagen är avklarad och jag längtar faktiskt tills imorgon och till middagen.




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: